JUDGE RULES That FOX News May Have Acted With ‘Actual Malice’ By Spreading Trump’s Election Lies

“Fox News’s parent company can be sued by a voting-machine maker because Rupert and Lachlan Murdoch may have acted with “actual malice” in directing the network to broadcast conspiracy theories alleging the 2020 presidential election was rigged against Donald Trump. […]”Dominion cited in its suit a report that Rupert Murdoch spoke with Trump a few days after the election ‘and informed him that he had lost,’ the judge noted.

“The judge further noted that…”‘These allegations support a reasonable inference that Rupert and Lachlan Murdoch either knew Dominion had not manipulated the election or at least recklessly disregarded the truth when they allegedly caused Fox News to propagate its claims about Dominion.””

The evidence that Fox News purposefully maligned Dominion is overwhelming and irrefutable. The flagrant falsehoods promulgated on Fox include bizarre allegations that Dominion was created by deceased Venezuelan leader, Hugo Chavez; that their machines were rigged to switch votes from Trump to Biden; that Dominion was run by a George Soros associate; that Jewish space lasers operated by China altered the voter database.

Daily Kos JUDGE RULES That FOX News May Have Acted With ‘Actual Malice’ By Spreading Trump’s Election Lies